فرهنگی
1400/9/24 چهارشنبه
با حضور سردار رحیمی
افتتاح مرکز رشد وخلاقیت فناوری قاین در دانشگاه پیام نور قاین

.

۵۰۰ مرکز رشد و خلاقیت در کشور راه اندازی می شود
مسئول علمی پژوهشی وفناوری سازمان بسیج کشور گفت : ۵۰۰ مرکز رشد وخلاقیت در سطح کشور راه اندازی خواهد شد.

به گزارش نسیم قاین، سردار رحیمی در مراسم افتتاحیه مرکز رشد و خلاقیت فناوری شهرستان قاینات گفت : ۵۰۰ مرکز رشد وخلاقیت در سطح کشور راه اندازی خواهد شد و بسیج آمادگی دارد در جهت هم افزایی در بین اقشار مختلف با هرتفکری در جهت توسعه علمی همکاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشور هنوز به مولفه قدرت علمی و اقتدار علمی نرسیده ایم، افزود : جریان جهانی دانش را باید به جریان ملی دانش تبدیل کنیم و دانشگاه ها باید به سمت توسعه پژوهش علمی پیش بروند .

مسئول علمی پژوهشی وفناوری سازمان بسیج کشور  گفت: ما داعیه تمدنی داریم وباید مسیری را طراحی کنیم و جریان ملی دانش ایجاد شود و دانشمندانی تربیت شوند که در ۴۰ سال آینده جزء دانشمندان تراز اول جهان باشند واین کار باید از پایه پیش دبستانی و دبستان آغاز شود.

سردار رحیمی افزود: دشمنان ما بیکار ننشسته اند وبه دنبال جذب نخبگان ما هستند و دولت مردان می‌بایست زمینه را به نحوی فراهم کنند که نخبگان در کشور بمانند .

وی گفت : نقشه راه بسیج علمی ذیل سند گام دوم انقلاب و سند تحول بسیج بسیج پایه گذاری شده است وباید یک کار نهضتی و جهشی اتفاق بیفتد وبرای این که توسعه علمی تبدیل به مرجعیت علمی شود باید نوآوری،جهش و مرزشکنی علمی را در نظر داشته باشیم.

مسئول علمی پژوهشی وفناوری سازمان بسیج کشور افزود : دانشگاه‌های ما باید به سمت تولید درآمد از راه دانش بنیان باشند و با طرح های خود به معیشت،اقتصاد و صنعت کشور کمک کنند.

سرهنگ فرحبخش فرمانده سپاه ناحیه قاینات نیز دراین مراسم اظهارکرد:مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به علم و دانش دارند ودر بیانیه گام دوم انقلاب در توصیه خود به جوانان به موضوع علم و پژوهش تاکید ویژه ای دارند.

وی ادامه داد: با علم و دانش است که می توانید به قله های عزت و سربلندی دست پیدا کنید.

فرمانده سپاه ناحیه قاینات با بیان این که دانشگاهها ،حوزه های علمیه ،بسیج و آموزش و پرورش می توانند در کنار همدیگر می توانند برای ارتقاء علمی گام بردارند گفت: استفاده از توان علمی نیروهای نخبه و توانمند وحفظ انگیزه در هر شرایطی باید در برنامه ها مد نظر باشد.

افتتاح مرکز رشد وخلاقیت فناوری قاین در  دانشگاه پیام نور قاین و بازدید از پژوهشسرای دانش آموزی قاین از برنامه های سفر یکروزه سردار رحیمی به قاین بود.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر